Uluslararasında seviyede yarışan birçok farklı branştaki sporcularla çalışmaktayım. Eren Aydın olarak sporcuların performans gelişimi üzerine Pro Athletic Conditioning’de çalışmalarıma devam etmekteyim. Bu ayki yazımızda, sizlere ‘Çocuk ve Golf’ konusundan bahsetmek ve akışa dahil olmak istiyorum.

Çocuklar ile antrenman yaparken veya yaptırırken basit ve çok açıklayıcı düşünmemiz gerekmektedir. Dünyaya onların gözünden bakmak belki de hem aile hem de antrenör için tek yoldur. Golf çocuklar için iyi bir büyüme fırsatı olabilir. Çocuğunuz fiziksel gelişimini sürdürürken golf belki de en doğru gelişimi sağlayacak ve ona yardım edecek sporlardan biridir. Çocuğunuzun rekabetçi bir sporda yer alabilmesi veya doğru bir fiziksel gelişim sürdürmesi ise sadece golf oynayarak oluşmayacaktır. Çocuğunuzun fiziksel becerilerini geliştirmesi ve vücut farkındalığını kazanması için dikkatli olmanız gerekmektedir. Onu nasıl yönlendireceğinizi merak etmiş olabilirsiniz. Çocuğunuzun okuldaki diğer sporlarda yapılan etkinliklere katılması yeterli olmayabilir. Aktif ve güçlü fiziksel bir yaşam için iyi duruş ve fiziksel bir güce ihtiyaç duyacaklardır. Çocukları farklı aktivitelere yönlendirmek onun bu gelişimini olumlu etkilemekle birlikte birçok kazanım elde etmesi sağlanabilir. Çocukların farklı aktiviteler denemesi onun gelişimi için son derece önemlidir. Sadece golf oynaması belki de her şeyin kötü gitmesine neden olabilir.




Çocuklarda Fiziksel Gelişimin Aşamaları

Öncelikle amaç doğru ve verimli hareket etmeyi öğrenmek olmalıdır. Egzersizler kesinlikle ‘joint by joint ‘ yaklaşımana uygun bir şekilde, kontrollü yaptırılmalıdır. Verimli hareket etme ve duruş alışkanlıklarının erken yaşta kazanılması çocuğunuzun gelişimi için önemlidir. Erken yaşta gözetim altında tutulması ileride oluşacak fonksiyon kayıplarını ve yaralanma tehlikesini azaltacaktır. Yarattığımız sedanter yaşam tarzıyla sadece golf oynarken egzersiz yapan çocuklar daha sonrasında büyüme esnasında birçok fiziksel kazanımı sağlayamayacaktır.

Peki Çocuğunuzun Kaç Yaşında Olduğunu Biliyor musunuz?

Çocukların egzersize başlamadan önce biyolojik ve fiziksel yaşlarının belirlenmesi gerekmektedir. Antrenman programlarının yaşa göre planlanması bir yana olgunlaşma seviyesine göre planlanması daha doğru olacaktır. İki farklı 14 yaşındaki sporcunun biri biyolojik olarak 12 diğeri ise 16 yaşında olabilir. Bu iki sporcunun aynı antrenmanı yapması herhangi birini olumsuz etkileyecektir veya ikisi de verim alamayacaktır. Antrenman programlarının belirlenmesi için öncelikle bu parametrelerin bulunması ve daha özel hareketi değerlendiren testlerin yapılması gerekmektedir. Biyolojik yaşı öğrenmek için ise ‘PHV’ metodunu kullanmak yeterli olacaktır.

Hareket Gelişimi, Motor Beceri ve Mini Golf

Temel hareket becerilerinin geliştirilmesi 4 kategoriye bağlıdır. Mobility, Motor kontrol, Lokomotif ve Motor beceri. Bir çocukta motor gelişimi sağlamak ve bunu golfte yapmak istiyorsak, kesinlikle ilk tercih 6-9 yaş aralığında mini golf olmalıdır. Mini golf bunun için mükemmel bir tercih olacaktır. Mini Golf görsel taramanın geliştirilmesi, vücut farkındalığının arttırılması ve nesne kontrolü gibi parametreleri öğrenmemizi hızlandıracak ve golf sporu için çocuğu daha iyi hazırlayacaktır. En azından temel becerileri orda kazanması onun için de daha iyi olabilir. Bu sayede minik sporcuları büyük sahalara hazırlamanın bir aracı olarak görülebilir.

Fiziksel Kapasitenin Oluşturulması ve Egzersiz Seçimi

Mümkün olduğunca etkili bir fiziksel kapasite oluşturmaktan çok çeşitli hareket olanakları yaratır. Çocuklarda antrenman belli dönemlere göre düzenlenir, 4-6 yaş arası erken çocukluk, 6-11 yaş arası orta çocukluk dönemi, 11-18 yaş arası ergenlik ve 18 üstü erişkinlik olarak kategorize edilir. Dönemsel olarak yapılması gereken antrenmanlar özel ve farklı planlanmalıdır. Kazanılan beceriler tırmanma, itme, çekme, fırlatma, sallanma gibi motorik özelliklerin yanında denge, vücut farkındalığı, farklı planlarda hareket etme ve esneklik gelişim çağındaki bir çocuk için önem taşır.

Çocuğunuzun bu alanların her birine etki eden aktiviteleri bir arada yapmaları, onların golf için hazır olmalarına yardımcı olacaktır. Çocuklar için egzersizler eğlenceli olmalı ve oldukça hafif tutulmalıdır. Ne kadar yaşı küçük olsa da karar verme, görsel tarama ve hareket paternlerini mükemmelleştirmeye yönelik egzersizler seçilerek yeni şeyler keşfetmeleri sağlanmalıdır. Birlikte çalıştığım çocukların birçoğu endişe etmeden hareket eden ve antrenman yaparken eğlenen çok ciddi küçük sporculardır. Çocukları eğitirken keşif sürecini teşvik etmek ve başarısını kutlamak önemlidir.

Çocuklar için Egzersiz Rutini

Yetişkinlerin antrenmanlarından farklı olarak, çocuklar ertesi gün ağrılı bir güne gözlerini açacak kadar çalışmamalıdır. Çocuğunuzun fiziksel gelişimini takip etmek için golf oynarken video çekmek gelişimsel sürecini görmek için bir ipucu olabilir. İyi bir kardiyovasküler gelişim daha fazla dayanıklılığa sahip olmalarını sağlayacak ve vücudunu daha iyi kontrol edeceklerdir. Çocuklar için kardio bahçede oynadığınız futbol, bisiklet sürmek ve yüzmeye gitmek gibi kolay ve eğlenceli olan aktivitelerdir.

Tags:
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.