Eren Aydın

Daha Uzun Atışlar İçin Patlayıcı Güç

Uluslararasında seviyede yarışan birçok farklı branştaki sporcularla çalışmaktayım. Eren Aydın olarak sporcuların performans gelişimi üzerine Pro Athletic Conditioning’ de çalışmalarıma devam etmekteyim. Bu ayki yazımızda, sizlere ‘Daha Uzun Atışlar İçin Patlayıcı Güç’ konusundan bahsetmek ve akışa dahil olmak istiyorum. Golf dışarıdan incelendiğinde hobi olarak oynanan kolay bir oyun gibi gözükür. Maalesef bu bakış açısı gerçekten çok uzak. Golf swing’i spor branşları arasındaki en dinamik hareketlerden biridir. Yeni nesil oyuncular, içindeki gücü patlayıcı şekilde kullananlar en dikkat çekici oyuncular haline geleceklerdir. Bu nedenden dolayı golf oyuncuları performans odaklı antrenmanlar ile spor bilimine ihtiyaç duyan sporculardır.

Hız ve Golf Swingi

Dünyanın en büyük golfçülerinde swing esnasında görülen yüksek hız artışı diğer sporlara paralel olmayacak şekilde açıkça ortaya çıkmıştır. Bunu küçük bir zaman periyodu olarak düşünelim. Bir golfçünün back swing esnasında zirveye çıkmasıyla birlikte geçen süreyi düşünün. Topa temas ettikten sonra golf sopasını yavaşlatmaya çalışırlar. Bu süre 20 saniyeye yol açar. Bu golfçünün sabit bir hızda başlayarak saatte 160 km’ye yol açan vuruşunun ardından sopayı durdurmaya çalışmasında geçen süredir. Güç zamanla belirlenir. Tiger Woods gibi oyuncuların ortak özelliği topa vurmaları esnasında gücü çok hızlı kullanmalıdır. Bu da onlara çok yüksek hızlarda ve mesafelerde atış yapma imkanı sunuyor. Geleneksel fitness antrenmanlarındaki problem, patlayıcı güç egzersizlerinin programda yer almamasıdır. Golf fitness yaptırırken antrenörler yüksek hızdaki bir golf swing’inin doğasını düşünemiyor. Bunu yerine onlar golfçülerin kat ettikleri mesafeye odaklanıyorlar.

Doğru Gücü Oluşturma

Doğru gücü etkili kılmak daha önemlidir. Bunun için ise hızınızı artırmanız en önemli parametredir. Güç eğitim programları sinir sisteminizi daha hızlı hareket ettirmemizi sağlar. Bu da vücuttaki bilgi transferini daha hızlı bir hal almasını sağlar. Vücudumuz gerekli stabiliteyi swing esansında sağlayamazsa güç depolarında enerjiniz sınırlanır. Golf sporcuları için güç vazgeçilmez bir parametre olmalıdır. Güç gelişimi için genel kurallar, daha düşük tekrarlama aralıkları ve daha uzun dinlenme süreleri ile birlikte maksimum direnç seviyelerinin kullanılması gerektiğini göstermektedir. Çok sayıda değişken hesaba katılsa da genel kurallar haftada 2-3 kez yapılan 2-3 sette önemli kazançlar sağladığını göstermektedir.





Güç ve Harekete Hazırlık

Golf son yüzyıllarda büyük atletlerin golf club’ı ile büyük bir güç üretimi sağladığını kanıtladı. Golf oyuncuları çok fazla güç harcarlar. Her zaman daha güçlü olmaya eğilimlidirler. Sizin siwing vuruşunuzdaki en önemli nokta; gücü ve hızı çok iyi uygulamaktır. Harekete hazırlık mobility ve stability kurulumunuzu inşa ederek etkili hareketi geliştirerek güç depolama kapasitenizi artıracaktır. 

Golf Performansının Geleceği

Golf performansının geleceği yukarıdaki açıklamamda yatıyor. Kullandığımız geleneksel golf fitness yöntemlerinin gerçekten anlamlı performans kazanımları ürettiğini kanıtlamamız gerekiyor. Bunu yaparken, hangisinin nesnel olarak daha iyi performans gösterdiğini belirlemek için duruma göre değil, geleneksel düzeyde bilimsel yöntemlerle hareket etmemiz gerekmektedir. Nicel sonuçlarda yetersiz kalan geleneksel yöntemler gözden geçirilmelidir. Kendimize odaklanmamız gerekiyor. Bunun işe yaradığını gerçekten nasıl biliyoruz ve bunun amacımıza ulaşmanın en etkili yolu olduğunu nasıl biliyoruz? Bilim bize gösterdiği için mi yoksa “x” uzmanı mı söyledi? Gelecek, yaptığımız şeyin işe yaradığını araştırıp kanıtlamakta.

Egzeriz Seçimi

Sağlık Topu Fırlatma

Sağlık topu, sporun özel hızına benzer bir hızda güç geliştirilmesine izin veren en çok yönlü egzersiz araçlarından biridir. Rotasyonel atışların golf club hızıyla yakından ilişkili olduğu ve çeşitli rotasyonlu atış kullanılan programların golfçüler için güç gelişimine katkı sağlayacağı gözlemlenmiştir. Yüksek hareket hızına izin verecek kadar hafif bir ağırlık kullanmak önemlidir ve sporculara atış esnasında golf swinglerini taklit etmelerini istemekten kaçınmanız gerekmektedir.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.