Eren Aydın

Devamlı Swing için Stability

Uluslararasında seviyede yarışan birçok farklı branştaki sporcularla çalışmaktayım. Eren Aydın olarak sporcuların performans gelişimi üzerine Pro Athletic Conditioning’de çalışmalarıma devam etmekteyim. Bu ayki yazımızda, sizlere ‘Devamlı Swing için Stability’ konusundan ve golfteki öneminden bahsetmek istiyorum.

Golf swing’inde güvenli ve performansa dayalı etkiler için stabilizasyon çok yönlü bir kavramdır. Hareket yelpazesindeki kontrol eksikliği yaralanma riskini arttırabilir ve devamsız tekrarlanmayan vuruşlara yol açabilir. Stabilizasyon doğru çalışılmalıdır. Birçok kişi bu terimi duyar ama içeriğini bilmez ya da eksikliğinde swing hareketinde ne gibi eksikliklere neden olacağını düşünemez.

Swing Hareketi ve Stability

Swing hareketleriniz sırasında ayakkabınız ile çimeni tamamen ittiğinizi hissedersiniz. Swing hareketlerinizde zemine kendinizi iterken bacaklarınızla güç ürettiğinizi hissetmelisiniz. Daha sonra enerjinizi bacaklardan, kalçaya, gövdeye ve kollara doğru aktarmanız gerekecektir. Enerji ile birlikte bütün güç, topa vuruş esnasında kullanılmış olacaktır. Vücudumuzda gerekli stabilty, swing sırasında sağlanamazsa güç depolama enerjimiz ve enerji aktarımı zayıflar. Swing hareketiniz sırasında stabilityi korumanız enerji transferinizi arttırarak güç çıktınızı da iyi bir seviyeye getirecektir. Profesyonel golfçüler stabilty-mobilty’leri üzerine çok fazla çalışmışlardır. Bu yapılar eksiksiz olur ise etkili hareketler ortaya çıkacaktır.

Etkili Stabilityi Oluşturma

Bedenimizde kaslar, tendonlar, ligamentler tek tek eklemdeki stabilityi yaratmaktan sorumludurlar. Her bir bileşen onlarla birlikte zincirleme olarak bağlıdır ve hareket esnasında sensör görevi görerek hareketi belirler. Bu durum küçük bir hareket değişimini saptayabilir. Beden bu bilgiyi, hareketi stabil etmek için kullanır. Eğer bu olmuyorsa yaralanmadan kaynaklıdır veya eklemler istenilenden daha fazla bir harekete maruz kalıyorlardır. Stability ihtiyacı olan her eklem geliştirilmelidir ve bunun için tek bir fonksiyonel harekette vücudun tamamını stabilitye itmek gerekir.



Stability ve Hareket

Golfçüler topa vurduklarında kalça kaslarını stabil etmeyi öğrenmişlerdir. Ancak diğer bölgeleri pas geçerler. Kalçalar golfçülerin topa vurma hareketi sırasında aşağı swing hareketinde bir kayma gerçekleştirirler. Bu etki golf swing’ini belirler. Bu kayma kalça ekleminin duruşunu etkiler ve golfçünün hedeflediği bacağına binen yükü kontrol etmesini sağlar. Stabilizasyon sağlayamayan çoğu golfçü bu kayma hareketi sırasında kalça, bacak kuvveti dengesini ayarlayamaz ve eklemde stres birikmesine, buna bağlı olarak enerji sarfiyatına yol açar. Kayma zayıf tekniğe neden olur ve kalça, omurga, bacaklar verimli enerji ve güç üretemez. Her bir eklemdeki stabilityi geliştirmek önerilir.

Beden zayıf alanları kompanse etmekte harika bir iş çıkartır. Bu iyi bir şey olarak görülebilir ama bu kompanse etme hareketi enerji açıklarına neden olur. Vücudumuz stability eksikliği etrafında çalışmayı dener. Bu yüzden bu da diğer kaslara daha fazla stres yükler.

Stability ve Golf Fitness

Egzersizler stability kuvvetini arttırmak için tasarlanmalıdır. Tek bir düzlemde tercih etttğimiz hareketler sizin kuvvetinizi sınırlandırır ve bu yaklaşımlar sizin stabilizasyon gereksiniminizi dolaylı olarak performansınızı sınırlandıracaktır. Egzersizlerde stability dikkate alınarak uygulanmalıdır. Böylece kuvvetimizi toplayabilir ve daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.