Uluslararasında seviyede yarışan birçok farklı branştaki sporcularla çalışmaktayım. Eren Aydın olarak sporcuların performans gelişimi üzerine Pro Athletic Conditioning’de çalışmalarıma devam etmekteyim. Bu ayki yazımızda, sizlere ‘Golf ve Core’ konusundan ve golfteki öneminden bahsetmek ve akışa dahil olmak istiyorum.

Golf branşında sporcular genellikle sanılanın aksine yüksek bir fiziksel eforda bulunurlar. Golf sporu vücutta daha hızlı, dinamik hareketleri barındırır. Core yapısının antrene edilmesi golfçülerin vücutlarını daha iyi kullanmalarına olanak sağlayacaktır. Daha iyi kontrol sağlamak ve optimal duruş tekniklerini oluşturmak için maksimal stabilizasyon sağlanacaktır.

Core Yapısının Önemi

Doğru ve güçlü bir golf swing’inin sırrı, iyi swing mekaniğiyle fiziksel olarak uyumlu bir vücuttur. Swing mekaniğinin geliştirilmesi bir bilgisayara benzetilebilir. İyi bir yazılımın ve donanımın bir kombinasyonu, bilgisayarın daha verimli olmasını sağlayacaktır. Maalesef birçok golf oyuncusu swing mekaniğine bağlı olarak core performansını geliştirmeye uğraşmaz. Swing mekaniğindeki olumlu ve kalıcı farklılıklar, etkili hareket için vücudun antrene edilmesiyle elde edilir. Core, kas sistemini vücudun merkezi ve hareketin oluştuğu nokta olarak düşünebiliriz. Core sistemi yalnızca karın bölgesinden daha fazlasını içerir. Core kas yapısı, gövde dönerken hızını golf club’ına aktarıp elastik enerjinin depolanması ve serbest bırakılması yoluyla etkili bir golf swing hareketine katkıda bulunur.




Core Gücünde Kasların Rolü

Kalça kasları swing hareketi için önemli bir güç kaynağıdır. Rotasyonel gücün çıkış noktası olarak konumlandırabiliriz. Kalçalardaki hareketlilik, oyuncuların backswing hareketi sırasında bu kaslarda potansiyel enerjiyi toparlamalarına ya da esnetmelerine olanak tanır. Daha sonrasında backswing hareketinden downswing hareketine geçiş sırasında ortaya çıkan patlayıcı ve ardışık hareket meydana gelir. Güçlü bir golf swing’i için kalça kaslarında elastik enerjinin yüklenmesi hayati önem taşır. Dünyanın en iyi golfçülerindeki swing hareketinin anahtar noktası yorulmaya karşı dirençli ve patlayıcı alt core kaslarıdır. Oblik kasları elastik enerjinin alt vücuttan, üst vücuda aktarılmasında rol oynarlar. Bu alanların herhangi birinde meydana gelen zayıflık, enerji transferinde verimsizliğe ve golf club’ının hızının düşmesine neden olacaktır. Golf club’ının hızının düşmesi daha güçlü bir vuruşu engelleyecektir. Aynı zamanda core kasları topa vurmadan, temas sırasında ve topa vurduktan sonra gövdenin stabilitesini sağlarlar. Bu nedenle antrenmanlar dinamik fonksiyonları geliştirmenin yanı sıra core stabilizasyonu da antrene edilmelidir.

Golf için Core Mobilitesi

Core kas mobilitesi için odak noktası kalçaların ve omurganın swing hareketine özgü bir şekilde hareket ettirilmesidir. Etkili bir golf swing’i için bu eklemlerin uygun hareket aralığına sahip olması ve hareket etmesi önemlidir. Swing’in her aşamasında mutlak mobiliteye ihtiyaç duyar. Mobilite egzersizleri swing hareketi mekaniğine uygun pozisyonda yapılmalıdır.

Golfte Core Gücünü Oluşturma

Vücutta eklemler rotasyonla beslenir ve vücudun en büyük gücü rotasyonla ürettiği unutulmamalıdır. Hedef, gövde rotasyonunu içeren daha hızlı egzersizler yoluyla core kas gücü geliştirilmelidir. Medicine ball throw çalışmaları örnek gösterilebilir. Ancak unutulmamalıdır ki sporculardan topu fırlatırken swing hareketini taklit etmeleri istenmemelidir. Bu sporcunun swing mekaniğini bozacaktır. Sporcu sadece topu fırlatmalıdır. Amaç, rotasyonel güç çıktısını elde etmektir. Güç gelişiminde 2 ila 4 kg sopalar kullanılabilir ancak 4 kg geçen kilolar torakal omurgaya zarar verebileceği unutulmamalıdır.

Antrenman Program Dizaynı

Tabloda bir örnek program verilmiştir. Bu program, golfçülerin temel program bileşeni olarak uygulanacak ve güçlenmeyi, kuvvetlenmeyi vurgulayan bir blok izleyecektir. Program spesifik bir antrenman bloğu olarak 4-6 hafta boyunca takip edilecek şekilde uygulanabilir.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.