Merhabalar;

Yeni yıl, yeni başlangıçlar ve yeni gelişmeler yaşama güzel bir dokunuş olacaktır. Takvimde bir yaprak değişimi ve yeniliklerin doğuşu sizlerle bilgi akışına ve keyif dolu turnuvalara vesile olmasını diliyorum.

Uluslararasında seviyede yarışan birçok farklı branşta ki sporcularla çalışmaktayım. Eren Aydın olarak sporcuların performans gelişimi üzerine Pro Athletic Conditioning’ de çalışmalarıma devam etmekteyim. Bu ay ki yazımızda, sizlerle ‘PİLLAR’ yapısından ve golfteki öneminden bahsetmek ve akışa dahil olmak istiyorum.

Pillar Nedir?

Pillar’ı bir tekerleğe benzetebilirsiniz. Gövdemizi bu tekerlek olarak hayal edersek, biz bu tekerleğin merkezini pillar olarak düşünebiliriz. Biz kuvvet ve kondisyon koçları merkez noktanın sabit kalmasını isteriz. Pilllar vücudun süspansiyon sistemine de benzetilebilir. O olmadan vücudumuz günlük yaşam taleplerine karşılık veremez ve yaşına bağlı olarak aniden çökersiniz. Bu yapı oluşturulur ise yaşam kalitemiz artarken uzun süreli sakatlıkların çoğundan kurtulabilirsiniz. Herhangi bir hareket yaparken pillar hareketin her zaman merkez noktası olarak görev yaptığını unutmamalıyız.

Golfteki Önemi;

Golf sporcularını diğer atletlerden ayıran en önemli özellik her oyunu aşamalara bölerek odaklanmalarıdır. Bu sayede vücutlarının konumlanmasını ve uygun atış pozisyonunu yakalayabilirler. Golfte pillar performansı, kişilerin uygun strateji ile potansiyellerinin farkına vararak güvenli performansı sergilemelerine yardımcı olur. Kullanılan egzersizler golf sporuna uygun ve özel egzersizler olmalıdır. Çoğu antrenman programı ile vücudumuzu bireysel olarak çalıştırabilirsiniz. Ama problem şu ki; gücü toplayabilir ancak hareketlerin arkasında yatan gücü üretemezsiniz. Kalça, omurga, omuz stabilitesi ve mobilitesine bağlı olarak merkezi güç golfte ki bütün hareketlerin temelini oluşturur. Yapılan bir çok inceleme de golfte Swing hareketinde bu yapının flexibility ve torque üretiminde katkısı olduğu görülmüştür.

Pillar Kuvvetini Oluşturmanın Temeli

Gösterişli kaslar inşa edilirken çok zaman harcanır. Ancak lokal kaslar unutulur ve bu yüzden birçok sakatlık problemi ile boğuşmak zorunda kalırız. Normal bir fitness programı uygulayarak ağır yükler kaldırabilirsiniz ancak bir golf club’ı ile çok fazla kuvvet üretemezsiniz. Kaburgalardan başlayarak hareketlerimizi düşünecek olursak, bir şeye uzanırken veya öne adım atmaya çalışırsak bu hareketlerin sonuç odaklı olduğunu varsayamayız. Ampute atletlerin fonksiyonel olarak hayatlarını devam ettirebilmelerinin ana nedeni pillar kuvvetini devam ettirmeleridir. Bunlara bağlı olarak pillar kuvveti vücutta hareket ile oluşan enerjiyi etkin bir şekilde transfer etmemizi sağlar. Pillar yeterli kuvvet de değilse enerji kaçakları meydana gelir.

Pillar ve Postür İlişkisi

Pillar’ın postür ile olan ilişkisi için omurgayı referans alırız. Mükemmel duruş için omuzlar geriye ve aşağı doğru, karın içeri çekilerek postural olarak doğru konumu alırız. Böyle yapılırsa kulaklar ve omuz aynı hizada, kalçalar diz kapağı, diz kapağı ise ayak bileği ile aynı hizada olur. Oturduğumuzda ise kulaklar ve kalçalar aynı hizada olmalıdır.

Golfte Denge ve Ağırlık aktarımının önemi?

Golf sporcularında güçlü kasların zayıf kasları desteklemesi kilit rol oynar. Bu iyi bir şey olarak görülebilir ancak bu toparlanma hareketi kaslar arası enerji kaçağına neden olur. Bedeniniz bu durumda hareket etmeye çalışır ancak stability ve mobility eksikliğinden dolayı kaslar işlevini yerine getirmez ve daha fazla stres yüklenir. Kaslar ve eklemler arası oluşan bu enerji kaçağı, duruş pozisyonu ve atış pozisyonunuzu bozar; performansı olumsuz etkiler.

Golfte stabilityi bozan en önemli olaylardan biri, vücutta ki ağırlık aktarımını sağlayamamaktır. Basitçe, golfçüler çok fazla ayakta durdukları için bacaklarında ki kuvvet azaldığında bu yükü tüm vücuda aktarması gerekirken sadece kalçaya verdikleri için stabilityi bozarlar bu da zamanla kaslarda stres birikmesine, duruş bozukluğuna ve zaman içinde sakatlıkların yaşanmasına neden olur. Genel olarak pillar performansının amacı; saatlerce gym’de vakit geçirmek değil, zamanı etkin kullanarak daha iyi bir golf performansı sağlamaktır. Bu geçici bir süreç değildir, hayat boyu aktif yaşamınızın temelini oluşturur.

Golf ile ilgili içerikleri takip edebilmek için kanalımıza abone olun!

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.