Uluslararası seviyede yarışan birçok farklı branştaki sporcularla çalışmaktayım. Eren Aydın olarak sporcuların performans gelişimi üzerine Pro Athletic Conditioning’de çalışmalarıma devam etmekteyim. Bu ayki yazımızda sizlere golfte harekete hazırlık konusundan ve golfteki öneminden bahsederek akışa dahil olmak istiyorum.

Günümüzde egzersize başlamadan önce farklı ısınma yöntemleri uygulanmaktadır. Isınma hareketleri yapmamızdaki amaç; sakatlık riskini minimuma indirgemek ve performansa ön hazırlık yapmaktır. Harekete hazırlık uygulamaları geleneksel ısınma egzersizlerinden çok farklıdır.

Golfte Harekete Hazırlık

Golf süreklilikte sonsuz bir araştırma gerektirdiği için çoğu ritüel, hareket yaratmakta bize ilham sağlar. Maç sırasında ve antrenmandaki geçiş sağlayan hareketleri düşünüyorsak ısınma hareketleri bizim için çok önemlidir. Dünya çapında bir golf oyuncusu olmak için hazırlık ritüelinizin her detayının kontrollü ve baştan aşağı zaman sınırları ile örtüşerek güncellenmiş olması lazım. Bu sizin sürekli oyunda kalmanızı sağlar. Eğer ısınmamız organizasyon olmamış bir şekilde ve etkisiz olursa sistemdeki boşlukları artırırsınız. Bu durum performansınızın düşüşüne neden olur. Statik germeler ile performansınızı düşürmenin dışında hareket öncesi bir kazanım da elde edemezsiniz. Dinamik ısınma modellerinde ise core ısısını artırır ve mobility-stabilityi dengeleyerek egzersize daha hazır hale gelirsiniz. Daha sonraki hareketler için sizi hazırlar, sinir sistemini aktive eder ve maksimum yüksek hızda hareketlerinize yardımcı olur.





Güç ve Harekete Hazırlık

Golf son yüzyıllarda sporcuların golf club’ı ile büyük bir güç üretimi sağladığını kanıtladı. Golf oyuncuları çok fazla güç harcarlar ve güçlü olma eğilimindedirler. Harekete hazırlık, güç üretimini sağlamak ve canlandırmak için etkili bir yöntemdir. Sizin swing vuruşlarınızdaki en önemli nokta, gücü ve hızı çok iyi uygulayabilmenizdir. Harekete hazırlık sizin mobility ve stability’nizi inşa ederek etkili hareketi geliştirmenizi ve güç depolama kapasitenizi arttıracaktır.

Harekete Hazırlığın İçeriği

Harekete hazırlık rutinlerinize adapte olmak için golf tabanlı farklı modeller uygulanmalıdır. Golf oyuncuları için 15-20 dakikalık bir harekete hazırlık modellemesi, kişiyi hazır hale getirecek ve yüksek performans göstermesini sağlayacaktır. Bu sayede sporcu oyuna direk adapte olacaktır. Harekete hazırlık uygulamaları içinde kalça kaslarını aktive etme, dinamik hareketler, sinir sistemini hazır hale getirmek ve hareketi canlandırmak gibi konuları içermelidir.

Harekete Hazırlık ve Geleneksel Isınma

Harekete hazırlığın geleneksel ısınmalardan farkı, farklı parametreleri içermesi ve hareketi nasıl kullandığımızı görmenizi sağlayacaktır. Harekete hazırlık, golf oyuncularının saha içinde, oyunda, fitness salonundaki antrenmanlarına ve oyunun herhangi bir bölümüne hazırlar. Bu uygulamalar kişinin antrenmandan daha fazla verim almasını sağlar.

Uzun hikayesine rağmen daha etkili bir performans ve daha zor egzersizlere hazırlık için harekete hazırlık modellerini uygulamanız gerekmektedir. Bu sizin performansınızı arttırmanın yanında sakatlık riskinizi kontrol altına alacak ve hareket etme kabiliyetinizi geliştirecektir.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.