Nurcihan Ekici

Golfte Performansınızı Artıracak Bütünsel Vücut Mekaniğinizle Uyumlu Hareketler

Aralık sayısındaki yazımda sizlere insan vücudunun harekete göre tasarlandığını ve buna bağlı olarak her harekette başın gövdeye, gövdenin ayaklara ve kollara göre düzgün hizalanması, uygun biyomekanik ve kontrol ile bunun devam ettirilmesi gerektirdiğinden bahsetmiştim. Bu bütünsel bakış açısından yola çıkarak yapacağımız her egzersizler buna göre düzenlenmelidir.

Golf oyunu öncesinde birçok oyuncunun vücudunu oyuna hazırlamak amacıyla yaptığı germe ve esnetme hareketleri genelde bir program dahilinde yapılmaz. Her bir oyuncu kendi egzersiz bilgisi çerçevesinde bunu uygular. Her spor dalında olduğu gibi golf oyunu öncesinde de bu hareketlerin doğru yapılması hem oyundaki performansı artırır hem de vücudun gereksiz zorlanmalara maruz bırakılmaması adına çok önemlidir. Sağlık ve spor alanında son yıllarda yapılan bilimsel araştırmaların ışığı altında ve bu alanda birçok yurtdışı bilimsel araştırma ve eğitim toplulukları ile iş birliği içinde çalışan fizyoterapist olarak; insan vücuduna bütünsel bakış açısı ile bakmanın ne kadar önemli olduğunu her geçen gün daha da iyi anlamaya başladım. Bu bilgilerden yola çıkarak ülkemizde spor alanında bu konudaki farkındalığı artırmak amacıyla birçok eğitimler vermeye başladım. Özellikle genç sporcuların yaptığı sporlardan vücutlarının zarar görmemesi ve uzun yıllar istedikleri her sporu yapabilmeleri ve yaşamlarını sağlıklı bir vücut ile devam ettirmeleri benim ana hedeflerimden biri oldu. Bütün spor dallarında olduğu gibi golfte de gövde rotasyonu dediğimiz gövdenin öne ve arkaya dönüş hareketleri çok önemli. Golfte ‘swing’ hareketinde bu rotasyonun boyuna ve bele fazla yük vermeden doğru bir şekilde yapılması hem iyi bir golf teknik bilgisinin yansıra yukarıda bahsettiğim kurallar dahilinde sağlıklı bir gövde rotasyonu hareketi ile mümkündür. Peki bu hareketi sağlıklı yapıp yapmadığımızı nasıl anlarız ve bunu nasıl geliştirebiliriz sorusunu duyar gibi oluyorum. Şimdi sizlere oyuna hazırlıkta yapabileceğiniz basit ama bir o kadar da etkili olan bu hareketi anlatacağım.

1- Gövde Rotasyon Hareketi Testi

Rahat bir şekilde oturun ve herhangi bir golf sopanızı kullanarak şekildeki gibi tutun. Başınızı gövdeniz ile beraber aynı anda olmak kaydıyla sağa çevirin. Bu arada kalçanızın yerden kalkmadığına ve bacaklarınızın dönmediğine emin olun. Döndüğünüz taraftaki sopanın ucunun gösterdiği yeri aklınızda tutun. Bu arada sırtınızda ve belinizde herhangi bir gerilim olup olmadığına dikkat edin. Aynı hareketi sol tarafa da yapın, yine sopanın ucunun gösterdiği yeri aklınızda tutun.

 

 

2- Gövde Rotasyonunu Artırıcı Hareket Tekniği

Sopayı test pozisyonundaki gibi gövdenizin önüne yerleştirin. Önce karnınızdan derin nefes alıp verin, sonra koltuk altlarınıza doğru yandan kaburgalarınızı genişletecek şekilde derin nefes alıp verin. Son olarak göğsünüzden nefes alıp verin. Şimdi kalçanızı yerden kaldırmadan ve kendinizi çok zorlamadan sağa dönün ve orada yukarıda anlattığım gibi tekrar 3 yönlü nefes alıp verin. Sonra biraz daha çok zorlamadan sağa dönün ve tekrar 3 yönlü nefes alıp verin. Tüm bu dönüş hareketlerinde gözlerinizle hareketin yönünü boynunuzu çok zorlamadan takip edin.

Şimdi sağ tarafa uyguladığınız hareketin aynısını sol tarafa da uygulayın.

Evet, şimdi başta yaptığınız gövde rotasyon testini tekrar edin. Sopanızın gösterdiği yer ve gövde dönüşünüz biraz daha artı ve hareketi daha rahat yaptınız değil mi? Yaptıktan sonra aranızda ‘ama ben bir değişiklik hissetmedim’ diyeniniz olursa lütfen pes etmeyin. Klinik tecrübelerime ve bu konudaki araştırmalarıma dayanarak öğrettiğim bu tekniği denemeye ve uygulamaya devam edin. Oyununuzdaki farkı göreceksiniz.

Sağlıklı, keyifli ve bol golflü bir 2020 yılı dileğiyle,

Sevgi ile kalın.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.