Eren Aydın

Optimal Swing Açısı İçin Mobility

Merhabalar; şubat ayı sevginin ve mutluluğun bir göstergesi olacaktır. Uluslararası seviyede yarışan birçok farklı branştaki sporcularla çalışmaktayım. Eren Aydın olarak sporcuların performans gelişimi üzerine bilimsel metotların ışığında Pro Athletic Conditionıng’de çalışmalarıma devam etmekteyim. Bu ayki yazımızda sizlerle swing hareketini ve bu harekete etki eden yapıların öneminden bahsetmek ve akışa dahil olmak istiyorum.

Golf Sporcularında Hareket

Golf oyuncuları genellikle vuruşlarında kontrol edilemeyen bir güç meydana getirirler. Sergio Garcia, Geoff Ogilvy, Rory Mcllroy gibi oyuncular güç ve dengeyi topa yansıtabilen oyunculardır. Oyun partnerlerinizin tümü sıklıkla koordine olmayan hareketler ve bağlantısız bir hareketi oluştururlar. Profesyonel bir golfçü topa vurduğunda yaptığı iş kolay görünür ancak swing hareketi sporda en karmaşık hareketler arasındadır. Swing hareketi sırasında hemen hemen, her eklem, kas belli bir kapasiteye ulaşır. Vücudun herhangi bir yerinde verimsizlik swing hareketini ve beraberinde atış performansını olumsuz etkiler. Vücudumuzda birden fazla bölgede enerji transfer etmemiz sırasında eğer eksiklik varsa kuvvet ve güç transferinde zorluklar yaşarsınız. Golf hakkında uzun zamandır bildiğimiz bir şey varsa o da uygun atış tekniğinin önemli olduğudur. Ortalama bir atış açısı ve hissiyatı yakalamak için golfçüler sayısız atış yaparlar. Burada ki amaç; topun yüzeyine doğru açıda ve kontrol edilebilen bir güç uygulamaktır. Hunter Mahan ve Jim Furyk’nin swing’i arasındaki farkı buradan gözlemleyebiliriz. Geçmişten bugüne atış performansları çok fazla değişkenlik göstermektedir. Örnek olarak 2008 yılında yapılan bir PGA Turu’nda 50. oyuncu 1980 yılında yapılan turnuvada ki 1. oyuncunun atış mesafesini geçmiştir.

Swing Hareketi Ve Mobility

Swing hareketi çoklu düzlemleri ve yönleri içeren bir harekettir. Bedenimizde ki eklemlerin çoğunu hareket ettiren ve maksimuma yakın hareket açıklığı (mobility) gerektiren bir harekettir. Eğer bir eklem veya kas, sınırlı bir şekilde hareket ediyorsa bu negatif performansa yol açar ve potansiyel yaralanma riskinizi artırır. İyi bir mobility sadece sakatlığınızı önlemekle kalmaz aynı zamanda verimliliğinizi, hızınızı ve gücünüzü temel bir seviyeye getirir. Golfte ki en yanlış bilinen kavramlardan biri ne kadar uzağa atış yaptığınızla alakalıdır. Çoğu insan, bir golfçünün gücünün arttırmanın yalnızca daha yüksek mesafeye atış yapmakla artıracağını düşünüyor. Bu fikir, zayıf bir beden mekanizmasının zayıf anlaşılmasıdır. Uzun mesafe atışlarındaki çoğu faktör, uygun olan mobility açısını yakalamak ve bu açıda gücü uygulayabilmektir. Bedenin swing’de özel bir açı ve hareket yakalaması daha çok golf club’ı ile üretilen hızla bağlantılıdır. Mobility, golfte merkezi bir rol oynar. Sadece uzun mesafe atış yapmanızı sağlamayıp hızınız ve sürekliliğinizi de artıracaktır. Tiger Woods gibi oyuncular topa vurma yeteneklerinin dışında harika bir mobility açısına sahiptirler. Eğer iki golfçü aynı anda topa vurur ise bunların arasında gücünü en fonksiyonel kullanan kişi daha ileri mesafeye atar.

Etkili Swing Hareketini Oluşturma

En etkili swing hareketini yapmanızı sağlayacak anahtar faktör sizsiniz. Golfün geleceği artık standart bir swing gerçekleştirmek değil, size uyan uygun mekanik tekniği ve verimi yakalamak ile alakalıdır. Her oyuncunun eşsiz bir maksimum hareket skalası ve güç seviyesi olmalıdır. Kendi oyununuzu maksimuma getirmek için ilk önceliğimiz mobility olmalı, bu sayede dengeli bir oyun sergileyebiliriz. Swing hareketlerinize hakim olabilmek için belli bir seviyede golf branşına özel fitness yapmanız gerekmektedir.

Golf ve Fitness

Golf tecrübesi edinmiş her golfçü, bedenini hareket ettiremez. Bu fonksiyon bozukluğu mobility‘nin doğrudan sonucu olarak, oyuncunun bedeninde ortaya çıkar. Bir golfçünün eklemlerinde hareket kabiliyeti düşükse, kendisi için doğru açıyı yakalayamaz. Bir golfçünün iki ana amacı; oyunu harika oynamak ve oyunun seviyesine bağlı olarak maksimum potansiyeli yakalamaktır.

Normal bir gym’de yapılan antrenman ile golf branşına özgü yapılan antrenmanlar birbirinde farklıdır. Normal bir fitness antrenmanından farkı stability, mobility, denge ve güç gibi parametreleri içermesidir. Geleneksel esneme egzersizlerinde mobility’de etkili bir artık görülmez. Mobility çalışmaları golf branşına uygun patern aralıklarında yapılmalıdır. Çünkü swing hareketinin mekaniği gündelik hareketlerden farklıdır.

 

Golf ile ilgili içerikleri takip edebilmek için kanalımıza abone olun!

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.