Röportajlar

Türkiye Golfte Her Zaman Ön Planda

Türkiye Golfte Her Zaman Ön Planda

Ülkemizin önemli markalarından Tatilsepeti.com’un, henüz daha liseye giden gençlerin katıldıkları bir tur programında, biz daha iyisini yaparız düşüyle bugünlere geldiğini biliyor muydunuz?

1996 yılında Galatasaray Lisesi’nde öğrenci olan Kaan Karayal, Suat Gücel ve Nedim Paltura henüz lise yıllarındayken bir Uludağ turuna katılıyorlar. Turda gördükleri artı eksiler ile ne nasıl olur diye düşünüyorlar. Buradan yola çıkarak da her tatil fırsatını değerlendirerek lise ve üniversite öğrencileri için oldukça keyifli organizasyonlar düzenliyorlar. Böylelikle Kaan Karayal ve arkadaşları, hem hayallerini gerçekleştiriyor hem de sevdikleri işi yapıyorlar.

2006 yılına gelindiğinde internet turizm pazarında tatilsepeti.com lider konuma geliyor. 2010 yılında ürün portföyünü genişleterek yurtdışı otel rezervasyon ve uçak bileti satışı da yapmaya başlıyor. Türkiye’nin en güvenilir internet sitelerinden biri olan tatilsepeti.com, golf otellerini de bünyesinde barındırıyor.

2013 Mayıs ayında Londra merkezli Bancroft yatırım şirketi ile ortaklık sürecine giren Tatilsepeti.com, Türkiye’de yabancı yatırım alan ilk seyahat firması oluyor. 

Kurulduğu 2004 yılından bu zamana kadar sayısız ödüle layık görülen tatilsepeti.com 2022 The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri Yılın İtibarlısı olmaya da hak kazanıyor. 

Şirketin Kurucusu Kaan Karayal ile bir araya gelerek, ülke turizmi hakkında bir söyleşi gerçekleştirdik.

Karayal, bugün itibariyle bünyelerinde toplam 3450 tesis bulunduğunu söylüyor. Bu tesislerin arasında Antalya Bölgesinde olmak üzere 9 adet golf tesisi bulunduğunu da ekliyor.

Size göre Tatilsepeti’nin tercih edilme nedenleri nelerdir?
Hem satış öncesi hem de satış sonrasında müşteri memnuniyetine verdiğimiz önem ve her gelir grubuna göre ürün yelpazemizin geniş olması bana göre en önemli 2 sebeptir.

Dönemsel olarak insanların tatil tercihleri konusunda fikriniz nedir?
Misafirlerimiz ağırlıklı olarak yaz dönemi Antalya ve Güney Ege kıyılarını tercih etmektedir. Bunun yanı sıra yılbaşı, bayram gibi özel dönemlerde yurt dışı turları, kış döneminde ise kayak otelleri tercih edilmektedir.

Türkiye en çok hangi alanda güçlü sizce?

Deniz – kum – güneş Türkiye’nin turizmde genel olarak en büyük artısıdır. Ege ve Akdeniz’e ait mavi bayraklı plajlar, eşi olmayan koylara sahip olması bu alanda Türkiye’yi öne çıkarmaktadır.

Size göre golfün turizme katkısı nedir?

Golf otelleri yılın 12 ayı misafir ağırlayabilmektedir. Düşük sezon olarak belirtilen dönemlerde Avrupalı turistlerin golfe olan ilgisiyle turizm gelirlerine önemli ölçüde katkı oluşmaktadır.

Turizmin 12 aya yayılması ve sürdürülebilir turizm uygulamalarının yanı sıra tesis özelliği olarak ultra herşey dahil çalışma sistemi gibi durumlardan ötürü Türkiye her zaman ön plana çıkmaktadır.

Yurt dışındaki golf tesisleri ile yurt içindekileri kıyaslamanızı istesem?
Turizmin 12 aya yayılması ve sürdürülebilir turizm uygulamalarının yanı sıra tesis özelliği olarak ultra herşey dahil çalışma sistemi gibi durumlardan ötürü Türkiye her zaman ön plana çıkmaktadır.

Yakın zamanda ülkemizde yaşanan ve bir çok kentimizi etkileyen depremin turizme etkisi nasıl oldu?

Yaşanan felaketin ardından, turizm sektöründe hem iç pazarda hem dış pazarda olumsuz etkilerin görüldüğünü söylemek mümkün. Kayak rezervasyonları başta olmak üzere, Şubat ve Mart konaklamalı tüm yurt içi ve yurt dışı rezervasyonlarında, ciddi oranda iptal ve erteleme talepleri oldu. Bunun yanı sıra, ülke genelindeki moral bozukluğu nedeniyle, yaklaşık 1 ay boyunca yaz dönemi için erken rezervasyon satışları da neredeyse sıfır seviyesinde seyretti. Yurt dışı satışlarımız ilk zamanlar olumsuz yönde ilerlese de, misafirlerimizin şimdilerde yavaş yavaş yurt dışı turlara yönelmeye başladığını söyleyebiliriz.

Deprem sonrasında, ileri tarihli rezervasyonlarda ve bayram dönemi rezervasyonlarında ciddi anlamda bir iptal talebi almadık. Yalnızca, yeni satış taleplerinde ciddi bir düşüş ve ertelenme söz konusu. Bayram tatili ve seçim sonrası dönemde de, taleplerin artacağını ve sektörün hareketleneceğini düşünüyoruz. 

Sezon fiyatlarında da önemli bir değişiklik beklemiyoruz; ancak erken rezervasyon dönemlerinin tarihlerinde kaymalar söz konusu oldu. Örneğin; Mart ayında, hala Şubat kampanyaları devam etmekteyken, Nisan ayında Mart, Mayıs ayında Nisan kampanyaları uygulandı. 

Depremin ilk günden itibaren, Türkiye’nin her bölgesinden yüzlerce otel, kapılarını hiç tereddüt etmeden depremzedelere açarak, en zor zamanlarımızdaki barınma ihtiyacına büyük katkıda bulundular. Bu vesileyle, depremzedelerimizi hiçbir karşılık beklemeden misafir eden tüm otelci dostlarımıza teşekkürlerimizi iletmek isterim. 

Bundan sonrası için hedefleriniz? 

2002 yılında kurulan Tatilsepeti için 2013 yılında yabancı ortak almasıyla başlayan dönem şirketin ikinci dönemiydi. Pandemi döneminde yabancı ortağımızın hisselerini geri alması ise şirketin üçüncü dönemi olarak adlandırılabilir.

Arada geçen 10 yıllık dönemde çok daha fazla dijitalleşen dünyada, Tatilsepeti’de hedeflerini çok daha yukarı taşımış olup, eskisinden çok daha hızlı büyüme hedefleriyle yola devam etmektedir.

Tags: