Türkiye’nin golf turizminde parlayan yıldızı Belek bölgesi olurken, 250 milyon Euro’luk golf gelirini artırabilmesi için yeni golf destinasyonlarına ve golf sahalarına ihtiyaç duyuluyor.
Türkiye’nin turizm gelirleri içerisinde önemli bir paya sahip olan ve turizmin 12 aya yayılmasına katkı sağlayan golf turizminde her yıl hedefler büyüyor. Golf turizminde 5 milyar dolara ulaşan gelirleri yakalayan İspanya, Portekiz gibi ülkelerle yarışan Türkiye’nin bu alandaki en büyük kozu ise Antalya Belek bölgesi. 15 adet golf sahası ve 50’nin üzerinde beş yıldızlı lüks oteliyle turizmin 12 ay gerçekleştiği bölge, her yıl 130 bine yakın golfçü ağırlarken, golf turizminde son 10 yılda ortalama 500 bini aşkın oyun sayısına ulaşıldı. 2024 toplamındaki oyun sayısı ise 526 bine ulaşarak bir önceki yıla göre yüzde 13 artış sağlandı. Golf turizminin parlayan yıldızı Belek, 2025’te hedef büyüttü. 2025’te 600 bin oyun hedefte…
Türkiye’de Golf turizmine önemli katkılar sağlayan Cornelia Golf Club’un, dördüncü kez düzenlediği “Cornelia Masters Golf Turnuvası” kapsamında bir araya geldiğimiz Cornelia Golf Club Genel Müdürü Ali Şahin ile Cornelia Diamond Golf Resort & Spa Genel Müdürü Zafer Alkaya, Golf turizmine ve Antalya turizmine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
Cornelia Golf Club Genel Müdürü Ali Şahin, 2008 yılında Belek’in Avrupa’nın en iyi Golf destinasyonu seçildiğini hatırlatarak, “Belek gibi bir Golf destinasyonu dünyanın hiçbir yerinde yok. Hem otellerimizin sunduğu lüks servis, hem sahalarımızın kalitesi, bakımı ve hizmet kalitesinin üst seviyede olması ile Belek, çok önemli bir golf destinasyonu ve Avrupalı misafirlerin Türkiye’yi tercih etmesinde başrol oynuyor. Belek’te yaklaşık 10 tane golf kulübü, 15 tane golf sahası var. Bunların en uzaklarının birbirine olan mesafesi 15 dakika. Dolayısıyla 15 dakika içerisinde çok farklı 15 tane golf sahasında golf oynayabiliyorsunuz” dedi.

YENİ DESTİNASYONLARA İHTİYAÇ VAR
Belek’in yıl bazında rahatlıkla 600 bin round oyun oynanan bir golf destinasyonu olabileceğini söyleyen Şahin, “golf turizminden Türkiye yaklaşık 200 milyon Euro gibi bir döviz girdisi kazanıyor ki bu, dönem dönem 250 milyon Euro’ya kadar da çıkabiliyor. Bunlar çok güzel rakamlar ancak İspanya ve Portekiz ile kıyasladığınızda maalesef çok da fazla değil. Özellikle İspanya, golf turizminden yaklaşık 5 milyar dolar civarında bir girdi sağlayabiliyor. Dolayısıyla ülke olarak bizim yeni golf destinasyonları yaratıp, buralarda da yeni golf sahalarıyla birlikte daha fazla golfçü misafiri ağırlayabiliyor olmamız gerekiyor” diye konuştu.
Özellikle Akdeniz Çanağı’nda yeni golf destinasyonlarının oluşturulabileceğine dikkat çeken Şahin, “Mersin, Bodrum, Alanya alternatif olabilir. Yeni destinasyonlar yaratılıp Türkiye’ye çok ciddi bir şekilde döviz girdisi sağlanabilir. Bizim İspanya gibi milyar dolarlık turizm gelirine ulaşabilmemiz için 5 tane daha Belek’e ihtiyacımız var. Bu da yaklaşık 50 tane golf sahası demek. Türkiye’de golf sahası yapılabilecek çok fazla destinasyon var. 10 tane golf sahası daha yaptığımızda ve Belek ile bir çalıştığında geliri 200-250 milyon Euro daha da arttırabilirsiniz” dedi. Bunun haricinde Türkiye’de Golf’ün istenilen seviyede olmadığını da söyleyen Şahin, “Kulüplerimiz daha çok turizm amaçlı kullanılan kulüpler ve üyeliklerle çalışıyor. Yerel yönetimler bu konuyu ele alabilir. ‘Driving range’ dediğimiz atış alanları yapılarak daha çok insanın golf ile tanışması sağlanabilir. Böylece yeni golfçüler elde edebiliriz. Türkiye’de şu anda 2 bin 500 golf oyuncusu bulunuyor” ifadelerini kullandı.
İNGİLİZ TURİSTLER İLK SIRAYA ÇIKTI
Golf turizmine yönelik rakamları da paylaşan Şahin, şu bilgileri verdi: “Şu anda Türkiye’ye golf amacıyla İngiltere’den çok fazla misafirimiz geliyor. Eskiden Almanya bir numaraydı şimdi İngiltere bir numara oldu. Almanya şu anda ikinci sırada ve hemen ardından diğer Avrupa ülkeleri geliyor. Özellikle İsviçre, Avusturya, Belçika, Doğu Avrupa ülkelerinden önemli sayıda golfçü misafir kabul ediyoruz. Son zamanlarda Polonya ve Çekya çok ciddi bir gelişim gösterdi. 15 Ocak itibarıyla başlayıp, Haziran, Temmuz, Ağustos hariç geri kalan zamanlarda Golf Turizmi periyodu var. Özellikle Şubat, Mart, Nisan, Ekim, Kasım dönemlerinde sahalarımızda yer bulmak çok zor. 2025 için şimdiden sahalarımız bir çok ayı doldurmuş durumda ve rezervasyonların yoğun şekilde devam edeceğini söyleyebiliriz. Bir Golf misafiri, sezonuna göre değişkenlik göstermekle beraber, haftalık 1.500 ila 3.500 Euro arasında bir harcama yapabiliyor.”
Şahin, dünyaca ünlü şampiyon Golfçü Sir Nick Faldo tasarımlı, 27 parkurdan oluşan Cornelia Golf Club’ta ise yılda ortalama 55-60 bin raunt golf oynandığını, bunun en yoğun ay olan Mart ayında 9 bin rounda kadar çıktığını sözlerine ekledi.
İŞLETME MALİYETLERİ ARTIYOR, KUR ZORLUYOR
Cornelia Diamond Golf Resort & Spa Genel Müdürü Zafer Alkaya, turizmde 2024 yılını değerlendirdi ve 2025 yılına ilişkin beklentileri paylaştı. Antalya’nın Türkiye turizminde pilot bölge olduğunu ve turist sayısı anlamında 2024 sezonunun iyi bir sezon olduğunu ifade eden Alkaya, “Doluluk ve hizmet anlamında hiçbir sıkıntı olmadı. ‘Her şey dahil’ denilen bu ürün yağmuru sistemini Türkiye’den daha iyi uygulayan bir ülke yok. Burada önemli olan doğru fiyat. Biz hep bunu vurguluyoruz. Doğru fiyatı bulursak en doğru turizm gelirine ulaşabileceğimizi düşünüyoruz” dedi. Turizmde turist sayısı ve ciro anlamında büyük bir sorun yaşamadıklarını ifade eden Alkaya, artan işletme maliyetlerinin her geçen yıl daha da zorlu hale geldiğini vurguladı. Döviz kurunun yatay seyir izlemesinin maliyetlerle mücadeleyi zorlaştırdığını dile getiren Alkaya, “Dolayısıyla ne kadar ciro olursa olsun turizmcinin kârlılığı negatif etkilendi. Kurun turizmciye yardımcı olacak bir hareket izlemesi, bizim işletme maliyetleriyle çok daha efektif mücadele etmemiz için şart. Turizmcinin biraz nefes almaya ihtiyacı var. Ülkenin cari açığına bu kadar katkısı olan bir sektörün daha etkin desteklenmesi lazım” dedi.
